here is my list of the SRX serie (in Norwegian):
S = Sport
R = Racing
X = Xperimental
motor code RT = Racetuned L/C = vannavkjølt:
1978 til 1980: RT439 L/C standard bore: 68,5 mm
1981 (EUR): RT439 L/C standard bore: 68,5 mm
1981 (US/CAN): RT438 L/C standard bore: 66 mm
1982: RT499 L/C standard bore: 70,5mm
ytelser år for år:
1976: 75 hk på 340 motoren
1976: 91 hk. på 440 motoren
1977: 100 hk. (fikk rykte på å brenne stempler i hopetall).
1977 race: 110 hk motoren som fikk et heftig rykte på seg for å gå gått.
1978: 85 hk.
1979: 82 hk.
1980: 80 hk. (svakeste motor på srx gjennom tidene).
1981 (EUR): 80 hk.
1981: 88 hk ved 9000 rpm.
1982: 105 hk ved 9300rpm. 499ccm
1998: 130hk på 700ccm (kom dette året som 600ccm med 118hk også).
1999: 130hk på 700ccm (kom dette året som 600ccm med 118hk også).
2000: 142hk
2001: 142hk.
2002: 147hk.
forgassertype levert fra fabrikk (VM = round slide, B = butterfly (spjeld)):
1974
1976 2 x Mikuni VM40
1977 2 x Mikuni VM40
1978 2 x Mikuni VM36
1979 2 x Mikuni VM36
1980 2 x Mikuni B40-38
1981 2 x Mikuni B40-38
1982 2 x Mikuni B44-42
1998 til 2002 3 x Mikuni TM33